مراحل سنجش سلامت نوآموزان دبستانی چگونه انجام می گردد؟

به گزارش مجله کالارنا، انجام سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به دبستان یکی از الزامات ثبت نام در کلاس اول است و ضوابط خاص خودش را دارد.

مراحل سنجش سلامت نوآموزان دبستانی چگونه انجام می گردد؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، یکی از مراحل اصلی در فرآیند نام نویسی نوآموزان بدو ورود به دبستان سنجش سلامت آنهاست که قدمت آن به حدود سه دهه می رسد و در این طرح به تازگی و طبق اعلام آموزش و پرورش استثنایی سنجش شایستگی های حرکتی و غربالگری مسائل ویژه یادگیری هم افزوده شده است.

این طرح معمولا از خرداد شروع می گردد و سال جاری هم مطابق سال های قبل این فرایند این برای تمام نوآموزانی که در سال تحصیلی 1401-1400 کلاس اولی هستند و حتی جامانده های سال تحصیلی گذشته اجرا خواهد شد.

برای اجرای سنجش نوآموزان پیش دبستانی هم که چند سالی است با هدف تسریع در مداخلات بهنگام شناسایی مسائل احتمالی سلامت بچه ها انجام می گردد، تابع مصوبات ستاد سنجش استان و تأیید شورای سیاست گذاری برنامه ریزی سنجش خواهد بود.

والدین نوآموزان کلاس اولی برای انجام سنجش نوآموزان خود ابتدا باید به دبستان محل ثبت نام مراجعه نمایند بعد از آن نوبت پایگاه سنجش را دریافت نموده و مطابق زمان اعلام شده به پایگاه سنجش مراجعه نمایند تا ارزیابی های غربالگری اولیه انجام گردد و اگر احتیاج به مراجعه تخصصی وجود داشته باشد این فرآیند هم در ادامه فرایند سنجش سلامت صورت گیرد.

مدارک لازم برای انجام سنجش، اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس 3 در 4 و پرداخت مبلغ 500 هزار ریال است البته برای تست مجدد 30 هزار تومان مبلغ دریافتی در نظر گرفته شده است؛ علاوه بر آن حدود 5 درصد دانش آموزان رایگان، 10 درصد نیم بها و تمام دانش آموزان عشایر هم به شکل رایگان سنجش خواهند شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1768

به "مراحل سنجش سلامت نوآموزان دبستانی چگونه انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل سنجش سلامت نوآموزان دبستانی چگونه انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید