مصرف نمایندگان عظیم برق می توانند احتیاج خود را از بورس انرژی تأمین نمایند

به گزارش مجله کالارنا، وزیر نیرو از موافقت هیئت وزیران با تامین برق مورد احتیاج مصرف کنندگان عظیم برق به وسیله بورس انرژی اطلاع داد.

مصرف نمایندگان عظیم برق می توانند احتیاج خود را از بورس انرژی تأمین نمایند

به گزارش خبرنگاران، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه جلسه چهارشنبه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز هیئت دولت گفت: یکی از مشکلاتی که در ایام اخیر در بخش برق روبرو بودیم افزایش میزان طلب فراوری نمایندگان برق از شرکت توانیر بود.

وی با بیان اینکه شرکت توانیر خریدار انحصاری برق در کشور است، اضافه نمود: بیش از 60 درصد فراوری برق کشور توسط بخش خصوصی انجام می گردد و شرکت نیز برای پرداخت پول فراوری نمایندگان تابع قیمت های تکلیفی است؛ بن همین دلیل فراوری نمایندگان از اینکه دریافت وجه شان با فاصله زمانی قابل ملاحظه ای اجرا شده است گله مندند. در این راستا در جلسه امروز هیئت وزیران پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به دستگاه های مرتبط مبنی بر اینکه مصرف نمایندگان عظیم که شامل مصرف نمایندگان پنج مگاوات و بالاتر هستند، برق شان را از بازار بورس انرژی دریافت نمایند، موافقت کردند.

وزیر نیرو اظهار کرد: این اقدام یاری عظیمی به فراورینمایندگان برق است که می توانند سریع تر به وجه شان دست یابند و همچنین مصرف نمایندگان نیز می توانند با قیمت مناسب تری برق مورد احتیاج خود را تأمین کند و هم نیز نقش معین نماینده خواهد داشت و دیگر منحصراً خریدار نخواهد بود؛ این اقدام ان شاءالله در ادامه به رشد و پویایی صنعت برق یاری عظیمی خواهد نمود اجرای آن نیز بر اساس مصوبه هیات وزیران آماده خواهد شد.

اردکانیان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه های وزارت نیرو در مورد لایروبی رودخانه ها برای فصول سرد سال خاطر نشان کرد: برنامه مهندسی رودخانه که بخشی از آن را شامل لایروبی رودخانه ها می گردد از بعد از سیل سال گذشته با شدت شروع شده است؛ در سال 1398 پیروز شدیم 5 برابر متوسط سال های قبل عملیات لایروبی را انجام دهیم و نتیجه آن شد که 4-5 سیلاب عظیمی را که در جنوب و جنوب غرب کشور در نیمه دوم سال گذشته و اوایل امسال داشتیم، با حداقل خسارت و حداکثر بهره وری پشت سر گذاشته شد.

وی ادامه داد: این جهت کماکان ادامه خواهد داشت و امیدواریم همان طور که دستگاه قضایی با ما همکاری هایی دارند، در آزادسازی حریم و بستر رودخانه ها بتوانیم تکالیف قانونی را که برعهده داریم، انجام دهیم و نتیجه آن باشد که در شرایط تا حدود زیادی تغییر اقلیم که ما باید آمادگی روبرو شدن با سال های خشک و تر را داشته باشیم، از سیلاب به عنوان یک منبع آب شیرین بیشتر از روبروه با خسارت، منفعت ببریم.

وزیر نیرو در باره برنامه های این وزارتخانه در حوزه سدسازی نیز گفت: برنامه های سد سازی وزارت نیرو در قالب پویش هر هفته الف به در دست انجام است و هفته جاری بیست و سومین هفته برگزاری این پویش در امسال است و ما از 250 پروژه که برای مثال وعده داده بودیم تا کنون 112 پروژه را با سرمایه گذاری 27 هزار و 700 میلیارد تومان افتتاح کردیم. امسال تا به امروز 7 پروژه عظیم سد مخزنی افتتاح شده است و امیدواریم 18 پروژه سال 1399 در این زمینه افتتاح و به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1311

به "مصرف نمایندگان عظیم برق می توانند احتیاج خود را از بورس انرژی تأمین نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف نمایندگان عظیم برق می توانند احتیاج خود را از بورس انرژی تأمین نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید