معاون دادگستری اردبیل: 570 زندانی محکوم مالی در انتظار آزادی هستند

به گزارش مجله کالارنا، معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر 570 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد در اردبیل چشم انتظار یاری خیران و آزادی از حبس هستند.

معاون دادگستری اردبیل: 570 زندانی محکوم مالی در انتظار آزادی هستند

به گزارش خبرنگاران، یوسف خدادادی در جلسه شورای اداری شهرستان اردبیل اظهار کرد: تولید و اشتغال بحث روز و مهم و اساسی مسئولان در کشور است چرا که در حال حاضر ریشه تمامی بزه ها و آسیب های اجتماعی نشأت گرفته از بیکاری، فقر و معضل مالی است.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از این وضعیت نابسامان مالی حمایت از سرمایه گذاری های مآغاز و تولید و اشتغال است، گفت: ضروری است تا نگاه مسئولان به حوزه ایجاد اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی یک نگاه مثبت و موثق باشد چرا که نمی توان با نگاه منفی شاهد رونق تولید و ایجاد اشتغال در بعد وسیع بود.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به نگاه جزیره ای برخی از مسئولان و متولیان و بانک ها به امر سرمایه گذاری در اردبیل اشاره کرد و گفت: بانک ها باید با نگاه ملی و با هدف آسیب زدایی واحدهای تولیدی را در امر اشتغال کمک کنند و ما نباید شاهد پلمپ و تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل دیرکرد اقساط تسهیلات باشیم.

خدادادی بیکاری را منشأ آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق، اعتیاد و اختلافات خانوادگی برشمرد و اضافه کرد: ما در کمیته حمایت قضائی از سرمایه گذاران در بحث تولید، سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و رونق مالی با تمام توان در عرصه حاضر شدیم و در دستگاه قضائی این ظرفیت ایجاد شده تا با حمایت از سرمایه گذاری های مآغاز جلوی تعطیلی واحدهای تولیدی و به تبع آن بیکاری جوانان گرفته شود.

وی تصویب برخی مصوبات در راستای تسهیل امور سرمایه گذاران را در کمیته حمایت قضائی یادآور شد و بیان نمود: ما در این کمیته با در نظر دریافت صرفه و صلاح واحدهای تولیدی با دستگاه های اجرایی هم اندیشی کرده و سعی داریم تا از ظرفیت ایجاد شده سرمایه گذاری بخش خصوصی در اردبیل بهترین استفاده را ببریم.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل ادامه داد: در چهار سال گذشته که کمیته حمایت قضائی در اردبیل و با همکاری مستقیم اتاق بازرگانی در اردبیل آغاز به کار کرده مشکل 400 واحد تولیدی در اردبیل حل شده و این امر خود سبب تسهیل در امور واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال پایدار و مستمر در اردبیل است.

خدادادی به وجود محکومین مالی در زندان های اردبیل اشاره کرد و گفت: ستاد دیه استان اردبیل هر سال مبالغی را برای آزادسازی این زندانیان از محل کمک های خیرین و منابع داخلی اختصاص می دهد که در سال گذشته زمینه آزادسازی 426 زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی با 80 میلیارد تومان فراهم شد.

وی به برگزاری هر ساله جشن گلریزان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و بیان نمود: در حال حاضر بالغ بر 570 نفر از زندانیان در اردبیل نیازمند کمک مردم و خیرین هستند تا با بخشودگی جرایم مالی و پرداخت بخشی از بدهی ها به آغوش خانواده های خود بازگردند.

معاون امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: امسال نیز همزمان با روز دوازدهم ماه مبارک رمضان جشن گلریزان در سالن ولایت اردبیل برگزا ر می شود که چشم انتظار کمک خیران هستیم.

در این جلسه که با حضور خیرین، کنندگانی از دستگاه های اجرایی استان اردبیل، ریش سفیدان محلات شش گانه و رؤسای مؤسسات خیریه اردبیل حضور داشتند طرح هر مسجد آزادی یک زندانی و هر دستگاه اجرایی آزادی یک زندانی مطرح شد که با استقبال حاضرین روبرو شد.

همچنین در این جلسه حاضرین کمک های نقدی و مبالغ اهدایی خود را به ستاد دیه استان اردبیل پرداخت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 206

به "معاون دادگستری اردبیل: 570 زندانی محکوم مالی در انتظار آزادی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون دادگستری اردبیل: 570 زندانی محکوم مالی در انتظار آزادی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید