مکرون: اروپا باید بدهی کشورهای فقیر آفریقایی را ببخشد

به گزارش مجله کالارنا، رئیس جمهوری فرانسه به دنبال فراخوان روز یکشنبه پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های دنیا خطاب به کشورهای اروپایی برای کاهش یا حذف بدهی های کشورهای فقیر در شرایط کرونا، تاکید نمود: فرانسه و اتحادیه اروپا باید به طور گسترده بدهی کشورهای آفریقایی را ببخشد.

مکرون: اروپا باید بدهی کشورهای فقیر آفریقایی را ببخشد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

روزنامه ولور اکتوئل روز سه شنبه نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در چهارمین سخنرانی تلویزیونی خود درخصوص بحران ویروس کرونا، گفت: فرانسه و به طور کلی اروپا باید برای کمک به آفریقا عجله کند.

این رسانه فرانسوی اضافه نمود: فرانسه برای پساکرونا آماده می گردد، در حالی که همه گیری کرونا همچنان در اروپا در حال گسترش است.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین از بحران اقتصادی و پیغامدهای آن برای فقیرترین کشورها سخن گفت.

این رسانه به نقل از رادیو بین المللی فرانسه نوشت، مکرون خواهان این شد که فرانسه و اروپا با حذف بدهی ها به کمک آفریقا بیایند.

شیوه کرونا در قاره آفریقا تا به امروز جان 788 نفر را گرفته و نزدیک به 15 هزار نفر را آلوده نموده است. به تازگی چندین رهبر آفریقایی از جمله مکی سال رئیس جمهوری سنگال به طور رسمی، کمک به مقابله صحیح با بحرانی که در آفریقا می تواند حتی فاجعه بارتر از دیگر مناطق باشد را خواهان شده است.

در جریان مراسم عید پاک در روز یکشنبه، پاپ فرانسیس خواهان لغو بدهی فقیرترین کشورها شد.

وی در پیغام عید پاک در پشت درهای بسته کلیسای سن پیترو رم، کاهش تحریم های بین المللی و همبستگی اروپا در مقابل بیماری همه گیر کووید-19 را خواهان شد و از کشورهای اروپایی خواست به دنبال راه چاره های نوین و مبتکرانه برای حل بحران کنونی سلامت در دنیا باشند.

رهبر کاتولیک های دنیا، با تاکید بر همبستگی بین المللی، با فراخوندن کشورهای اروپایی به همبستگی برای مقابله با بیماری همه گیر ناشی از شیوع ویروس کرونا، از آنها خواست در شرایط کنونی تا آنجا که ممکن است از میزان بدهی کشورهای فقیر بکاهند و حتی در صورت لزوم آنها را از پرداخت بدهی هایشان معاف نمایند.

همچنین از اواسط ماه مارس، چندین موسسه اقتصادی همچون صندوق بین المللی پول و بانک دنیای این رویکرد را خواهان شده اند. رهبران کشورهای عظیم دنیا و موسسه های بین المللی تقریبا از یک ماه گذشته درباره راه هایی برای کاهش یا لغو بدهی های کشورهای آفریقایی ارائه پیشنهاد می نمایند.

به نوشته روزنامه ولور اکتوئل به نقل از رادیو بین المللی فرانسه، این کشور 1.2 میلیارد دلار برای مباره با کووید-19 در آفریقا اختصاص داده است.

بدهی های عمومی آفریقا در یک دهه گذشته تا به امروز با افزایش 2 برابری به 365 میلیارد دلار رسیده که 145 میلیارد دلار آن مربوط به چین است؛ رقمی که مانع از مبارزه صحیح آفریقا با بحران می گردد. قاره اروپا علاوه بر این همچنین گرفتار میلیاردها دلار بدهی های خصوصی به عنوان نمونه اوراق قرضه است. بدهی ای که حذف آن بسیار پیچیده است.

به تازگی، کشورهای آفریقایی به دنبال شیوع ویروس کرونا و نگرانی های فزاینده از شرایط اقتصادی خود، از کشورهای دیگر از جمله چین خواسته اند تا آن ها را از پرداخت بدهی هایشان معاف نمایند.

هفته گذشته، دفتر منطقه ای سازمان بهداشت دنیای در آفریقا گفت، براساس آمار بدست آمده آفریقای جنوبی، مصر و الجزایر در صدر مبتلایان به کرونا در آفریقا قرار دارند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1022

به "مکرون: اروپا باید بدهی کشورهای فقیر آفریقایی را ببخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: اروپا باید بدهی کشورهای فقیر آفریقایی را ببخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید