نشست هم اندیشی چاپ دیجیتال 28 آذر برگزار می گردد

به گزارش مجله کالارنا، معراج محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان در گفت وگو با خبرنگاران ، با اشاره به شروع رایزنی با فعالان حوزه چاپ دیجیتال، گفت: در این زمینه نخستین نشست هم اندیشی فعالان چاپ دیجیتال با هدف ساماندهی و ملاقات دست اندرکاران این حوزه برگزار خواهد شد.

نشست هم اندیشی چاپ دیجیتال 28 آذر برگزار می گردد

وی با بیان اینکه این نشست یکشنبه 28 اذر برگزار خواهد شد، مطرح کرد: برای این نشست از بزرگان و فعالان این حوزه دعوت کردیم تا راهکارهایی برای ادامه جهت و فعالیت رسته چاپ دیجیتال در اتحادیه لیتوگرافان ارائه دهند.

محمدی اضافه کرد: چاپ دیجیتال تا اوایل سال جاری نابسامان بود و متولی خاصی نداشت و بالاخره در تیرماه سال جاری، مسئولیت رسته چاپ دیجیتال به اتحادیه لیتوگرافان واگذار و صدور مجوز چاپ دیجیتال به ما سپرده شد.

وی با اشاره به برنامه ریزی ها و مباحثی که قرار است در این نشست به آن ها پرداخته گردد، شرح داد: در این زمینه قرار است شرایط چاپ دیجیتال ساماندهی گردد، مسائل صنف را رصد نموده و اگر مسئله ای وجود دارد رفع کنیم.

محمدی بعلاوه در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا درباره چگونگی نظارت بر فعالیت واحدهای چاپ دیجیتال، گفت: کوشش ما از برگزاری نشست هایی از این دست این است که به این موضوع نظارت داشته باشیم و دست سوءاستفاده گران را کوتاه کنیم و یکی از هدف های ما این است که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت در این زمینه تعامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پیش از این فعالان چاپ دیجیتال پیش از این در قالب انجمن در اتحادیه لیتوگرافان فعالیت می کردند، گفت: در این زمینه ما رسته چاپ دیجیتال را می پذیرفتیم اما تحت چاپ سیلک به آن ها مجوز کار می دادیم، زیرا کد آیسیک برای آن ها تعریف نشده بود.

محمدی با اشاره به عضویت 50 واحد فعال چاپ دیجیتال در اتحادیه لیتوگرافان عضو شده اند، یادآور شد: طبق برآورد و تخمین های کلی حدود 500 واحد چاپ دیجیتال در تهران مشغول کار هستند که بخش عمده آن ها بدون مجوز هستند و لازم است که برای حضور آن ها در اتحادیه لیتوگرافان و بهره مندی از مزایای صنفی با آن ها تعامل داشته باشیم.

نشست هم اندیشی فعالان چاپ دیجیتال یکشنبه 28 آذر ساعت 10 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 بهمن 1400 بروزرسانی: 6 بهمن 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1998

به "نشست هم اندیشی چاپ دیجیتال 28 آذر برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست هم اندیشی چاپ دیجیتال 28 آذر برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید