هم پیمان کلیدی بن سلمان صندلی خود را از دست داد

به گزارش مجله کالارنا، روزنامه وال استریت ژورنال با اشاره به عزل و نصب ها در عربستان توسط ملک سلمان شاه این کشور نوشت: خالد الفالح یکی از طراحان برنامه اقتصاد فرانفتی عربستان و همپیمان کلیدی محمد بن سلمان، صندلی خود را به عنوان تصمیم گیرنده اصلی در حوزه صنعت از دست داد.

هم پیمان کلیدی بن سلمان صندلی خود را از دست داد

این روزنامه آمریکایی امروز (یکشنبه) به نقل از بعضی مقامات سعودی اضافه کرد، این اقدام به علت ناکامی وی در پیشبرد طرح های اصلاحاتی عربستان بوده است.

براساس این گزارش، الفالح وزیر انرژی باقی می ماند، اما پست وزارت صنایع که حوزه گسترده تری است، از وی گرفته شد. دولت سعودی بندر الخرایف مدیر ارشد اجرایی گروه الخرایف را به سمت وزارت تازه تاسیس صنعت و معادن مشخص نموده است.

وال استریت ژورنال نوشت: الفالح هم پیمان کلیدی بن سلمان ولیعهد سعودی بود و در زمینه مالی وی را هدایت می کرد. زمانی که الفالح در سال 2016 به عنوان وزیر انرژی منصوب شد، مسئولیت در دو بخش صنعت و معدن را نیز بر عهده گرفت.

به گفته مقامات سعودی، ولیعهد سعودی، الفالح را مسئول عدم پیشرفت در اصلاحات مالی عربستان می داند.

به نوشته وال استریت ژورنال، پست های الفالح به عنوان رییس شرکت آرامکو و رییس هیات عربستان در اوپک همچنان باقی است.

براساس احکام منتشر شده در رسانه های حکومتی عربستان، دولت این کشور رییس و معاون دربار سلطنتی را نیز تغییر داده و رییس جدیدی را برای کمیته مبارزه با فساد مشخص نموده است.

عربستان در پی دستگیری دهها تاجر سعودی در سال 2017 و همچنین پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار برجسته سعودی در سال گذشته، کوشش ناکامی برای جذب سرمایه گذاری در زمینه فراوری و دیگر بخش های نیروی انسانی نموده است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 402

به "هم پیمان کلیدی بن سلمان صندلی خود را از دست داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هم پیمان کلیدی بن سلمان صندلی خود را از دست داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید