واشنگتن، توکیو و سئول از پیونگ یانگ خواستند وارد مصاحبه گردد

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با همتایان خود از ژاپن و کره جنوبی در هاوایی ملاقات کرد تا درباره اقدامات تهدید آمیز کره شمالی بویژه آزمایش متعدد موشکی این کشور از شروع امسال میلادی مصاحبه کند.

واشنگتن، توکیو و سئول از پیونگ یانگ خواستند وارد مصاحبه گردد

بلینکن در کنفرانس خبری پس از این ملاقات گفت که کره شمالی در مرحله تحریک واقع شده است و سه کشور یاد شده اقدامات موشکی اخیر پیونگ یانگ را محکوم می نمایند.

وی پس از مصاحبه با یوشیماسا هایاشی وزیر خارجه ژاپن و چونگ اویی-یونگ وزیر خارجه کره جنوبی، گفت: ما کاملا در رویکرد و تصمیم مان در این زمینه متحد هستیم.

آنها با انتشار بیانیه ای مشترک از کره شمالی خواستند وارد مصاحبه گردد و به اصطلاح فعالیت های غیرقانونی خود را متوقف کند.

وزرای خارجه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی بعلاوه گفتند که نیت خصمانه ای در قبال کره شمالی ندارند و بدون هیچ گونه پیش شرط آماده ملاقات با پیونگ یانگ هستند.

پیشتر نیز هایاشی و بلینکن از توافق دو کشور بر سر همکاری در راستای پاکسازی کامل شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای خبر داده بودند.

کره شمالی از ابتدای امسال میلادی تا کنون چند فروند موشک بالستیک مختلف را آزمایش نموده است که این اقدامات موجب نگرانی غرب و متحدانش شده است.

پیونگ یانگ اعلام نموده است که تقویت توان دفاعی این کشور حق مشروع یک کشور مستقل است و این موشک ها هیچ کشور یا نیروی خاصی را هدف قرار نداده و هیچ آسیبی به امنیت کشورهای همسایه وارد ننموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2102

به "واشنگتن، توکیو و سئول از پیونگ یانگ خواستند وارد مصاحبه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن، توکیو و سئول از پیونگ یانگ خواستند وارد مصاحبه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید