پاداش وزارت نیرو به مشترکان کم مصرف در زمان پیک چه شد؟

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: یکی از برنامه های وزارت نیرو اهدای پاداش به مشترکان کم مصرف در زمان پیک است که به همین دلیل در تابستانی که گذشت 350 هزار میلیارد تومان به مشترکان صنعتی و کشاورزی و 106 میلیارد تومان به مشترکان خانگی پاداش همکاری داده شده است.

پاداش وزارت نیرو به مشترکان کم مصرف در زمان پیک چه شد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، 29 میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارد که از این تعداد مصرف برق 24 میلیون مشترک در حد الگوی مصرف است و مهمتر از آن 8 میلیون نفر از این 24 میلیون، ضمن این که الگوی مصرف را رعایت کردند، مصرف شان در تابستان سال جاری نسبت به سال قبل کاهش داشته و مشمول 106 میلیاردی خوش مصرف ها شده اند.

علاوه بر این، 350 هزار میلیارد تومان پاداش همکاری با برنامه های مدیریت مصرف به مشترکان صنعتی و کشاورزی داده شد که طبق اعلام رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق کشور - منافع مالی حاصل شده از آن 20 برابر سرمایه گذاری اجرا شده در این بخش بوده است.

وی، برنامه سال 99 را هم پیوستن 3000 مگاوات نیروگاه جدید به مدار فراوری برق کشور تا تابستان 1399 و انجام برنامه های تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره ای سایر نیروگاه ها دانست و اضافه نمود: برنامه ریزی شده حدود 4000 مگاوات از پیک تابستان به وسیله برنامه های مدیریت مصرف جبران گردد و حدود 1000 مگاوات نیز برای نخستین بار با استفاده از ظرفیت استارتاپ ها که مقررات آن درحال وضع است، جبران می گردد.

از سوی دیگر صرفه جویی مصرف برق سال جاری برابر احداث 5000 مگاوات نیروگاه جدید با 7000 میلیارد تومان سرمایه گذاری اعلام شده که حاکی از نقش قابل توجه مدیریت مصرف برق در جبران محدودیت های مالی این صنعت زیربنایی است. در این راستا برنامه 099 در وزارت نیرو کلید خورده است تا ضمن افزایش فراوری و صادرات برق، در تابستان سال 1399خاموشی برنامه ریزی شده نداشته باشیم.

در این باره همایون حائری - معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی - به ایسنا خبر داده که در حال حاضر این برنامه تدوین شده که برنامه مفصلی برای گذر از خاموشی هاست.

در مجموع، سالانه باید پنج درصد میزان فراوری برق افزایش یابد و برای گذر از اوج مصرف سال آینده نیازمند افزایش 3000 مگاواتی فراوری شبکه برق هستیم که قرار شده قسمت عمده این افزایش فراوری در بخش بخار نیروگاه های موجود سراسر کشور صورت بگیرد. هم چنین در بخش انتقال و فوق توزیع تدابیر لازم برای افزایش ظرفیت فراوری برق در نظر گرفته شده، به طوری که طرح های ویژه عبور از اوج مصرف تدوین شده که بتوان نقص ها و مسائل موجود در شبکه انتقال و فوق توزیع را رفع کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 766

به "پاداش وزارت نیرو به مشترکان کم مصرف در زمان پیک چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاداش وزارت نیرو به مشترکان کم مصرف در زمان پیک چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید