پوتین: سوریه نیازی به پول عربستان ندارد، خودمان از پس بازسازی ها برمی آییم

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران: رئیس جمهور روسیه در پاسخ به پیشنهاد رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی مبنی بر یاری اقتصادی کشورش به منظور با ز سازی سوریه گفت که روسیه، ایران و چین از پس باز سازی ها بر خواهند آمد.

پوتین: سوریه نیازی به پول عربستان ندارد، خودمان از پس بازسازی ها برمی آییم

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه رأی الیوم، منابع مطلع سوری در لبنان اعلام کردند که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار 10 روز قبل خود با بندر بن سلطان رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی خطاب به وی گفت: اولویت مسکو در سوریه سرنگونی بشا ر اسد نیست بلکه هدف این کشور تنها سرانجام دادن به گروه های جهادی و تکفیری در سوریه است.

این منابع همچنین اضافه نمودند: پوتین در واکنش به پیشنهادی از سوی رئیس دستگاه اطلاعاتی عربستان مبنی بر یاری اقتصادی کشورش به منظور باز سازی سوریه به ازای موفقیت مسکو در قانع کردن بشار اسد برای کناره گیری و عدم شرکتش در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هر گونه پروژه بازسازی در سوریه در آینده به دست هم پیمانان این کشور از جمله روسیه، چین و ایران انجام خواهد شد.

وی اضافه نمود: روسیه، ایران و چین از لحاظ امکانات اقتصادی و توانایی های تکنولوژیک در سطوح بسیار بالایی قرار دارند و این امکان برای آنها وجود دارد که سوریه را به دوران گذشته بازگردانند.

پوتین همچنین بر ضرورت مشارکت همه گروه های معارض غیرجهادی سوریه در کنفرانس ژنو تأکید کرد.

این در حالی است که عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه روز گذشته (24 آذر) با انتقاد شدید از عربستان سعودی، اختلافات بین این کشور و واشنگتن را ساختگی توصیف کرد و عربستان را متهم اصلی حمایت اقتصادی و تسلیحاتی از تروریسم در سوریه دانست.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 455

به "پوتین: سوریه نیازی به پول عربستان ندارد، خودمان از پس بازسازی ها برمی آییم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: سوریه نیازی به پول عربستان ندارد، خودمان از پس بازسازی ها برمی آییم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید