چگونه برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب ثبت نام کنیم؟

به گزارش مجله کالارنا، تهران (پانا) - مراحل ثبت نام و دریافت یارانۀ اعتباری خرید کتاب ویژه نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اعلام شد.

چگونه برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب ثبت نام کنیم؟

به گزارش روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، این نهاد به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام به توزیع بن اعتباری خرید برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور کرده است.

این نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزار می شود و خرید کتاب از ناشران به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه فروش صورت می گیرد.

یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) به صورت اعتبار خرید به کد ملی متقاضیان اختصاص می یابد، لذا برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست.

سقف یارانۀ اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب 200 هزار تومان است که از این مقدار 60 درصد، معادل 120 هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب است و 40 درصد، معادل 80 هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران.

سقف یارانۀ اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی 400 هزار تومان است که از این مقدار 50 درصد، معادل 200 هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و 50 درصد، معادل 200 هزار تومان نیز برعهدۀ معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

سهم خریدار از یارانۀ اعتبار خرید کتاب هنگام خرید کتاب محاسبه و کسر می شود. با توجه به بودجۀ اختصاص یافته و سقف اعتباری تعیین شده برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر ثبت نام کرده اند. بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت و اعتبار استان، امکان ثبت نام متقاضیان جدید نخواهد بود.

فرایند ثبت نام باید تا دریافت این پیامک: یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد ادامه داده شود تا عملیات ثبت نام و خرید قطعی و ثبت شود. هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) است.

هنگام ثبت نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و در اختیار شخص ثبت نام کننده (کد ملی خریدار) باشد.

پس از لغو سی و سومین دوره نمایشگاه کتاب تهران در فروردین ماه به دلیل شرایط کرونایی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود و با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها، نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه کتاب مجازی گرفت. محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به ریاست ایوب دهقانکار را مسئول برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب معرفی کرد. نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از اول تا ششم بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1496

به "چگونه برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب ثبت نام کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب ثبت نام کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید