کشاورزی کشور از کشاورزی هوشمند دورافتاده است

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران/اردبیل رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بخش کشاورزی در کشور از کشاورزی هوشمند دورافتاده است که باید نگاه هوشمندانه به کشاورزی داشته باشیم و باید در این زمینه برنامه ریزی گردد.

کشاورزی کشور از کشاورزی هوشمند دورافتاده است

خلیل نیکشاد 14 آذر در پنجمین گردهمایی بزرگداشت روز جهانی خاک در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان این مطلب اضافه نمود: برگزاری این چنین نشست هایی موجب توسعه و تعالی کشاورزی می گردد.

وی با بیان اینکه خاک بستر حیات است، ادامه داد: کشاورزی را موتور محرک سایر بخش های مالی قلمداد می نمایند زیرا همه آن بخش های نیروی رانشی خود را از کشاورزی می گیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی و مدیر گروه علوم و مهندسی خاک دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی هم با اشاره به اینکه هم اکنون پنجمین گردهمایی بزرگداشت روز جهانی خاک در این دانشگاه برگزار می گردد، تشریح کرد: سه دوره اول به صورت حضوری برگزار گردید، دوره چهارم به علت آغاز ویروس کرونا مجازی و پنجمین دوره هم به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد.

حسین شهاب اضافه نمود: فرسایش و شوری خاک دو مسئله مهم در زمینه تخریب خاک هستند که باید در این زمینه چاره اندیشی و برنامه ریزی گردد.

وی یادآور شد: فرسایش و شوری خاک در کشور ما در حد بالایی واقع شده است و باید حفاظت از خاک و احیای خاک موردتوجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2051

به "کشاورزی کشور از کشاورزی هوشمند دورافتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشاورزی کشور از کشاورزی هوشمند دورافتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید