کشت پیازقرمز برای بازارهای خارجی در خراسان شمالی شرط دارد

به گزارش مجله کالارنا، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکیدکرد: کشت پیاز قرمز بر اساس ذائقه بازارهای خارجی در این استان منوط به عقد قرارداد است.

کشت پیازقرمز برای بازارهای خارجی در خراسان شمالی شرط دارد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

تشکری در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه طی یکی دو سال اخیر موضوع کشت پیازقرمز بر اساس ذائقه بازارهای خارجی مطرح شده است، گفت: برای رسیدن به این هدف از تجار درخواست شده است تا به میزان تقاضای محصول مورد احتیاج با کشاورزان قرار داد منعقد نمایند که بر اساس رقم مورد احتیاج محصول فراوری گردد.

وی اضافه نمود: در گذشته پیاز قرمز در این استان در سطح زیادی فراوری می شد اما به علت اینکه مشتری زیادی نداشت سطح زیرکشت آن کاهش یافت.

تشکری ادامه داد: از آنجاییکه عملکرد فراوری پیاز قرمز نسبت به سایر پیازها کمتر است و از سوی دیگر انبارداری آن نیز با توجه به اقلیم استان سخت تر است به همین علت کشاورزان تمایل چندانی نسبت به فراوری آن ندارند.

وی تاکیدکرد: از سوی دیگر تجار نیز زمانی برای خرید محصول به بازار ورود پیدا می نمایند که احتیاج به آن محصول وجود داشته باشد و ممکن است در آن برهه زمانی محصول به اندازه کافی فراوری نشده باشد بنابراین کشاورزی قراردادی این مسائل را مرتفع خواهد نمود.

این مقام مسئول توضیح داد: اگر بابت فراوری پیاز قرمز قرارداد منعقد گردد کوشش ها برای شناسایی بذور با عملکرد بالاتر و انبارداری بیشتر نیز انجام خواهد شد، هرچند که این امر هم اکنون در حال اجرا است.

وی در ادامه با بیان اینکه کشاورزان خراسان شمالی در فراوری پیاز زرد متخصص شده اند و میزان عملکرد آن نیز در استان بالا است، گفت: یکی از مهمترین بازارهای فروش این نوع از پیاز در این استان، کشور عراق است اما از آنجاییکه تعرفه صادراتی آن در کشور مذکور بالا رفته است در صادرات آن با مشکل روبرو شده ایم.

معاون بهبود فراوریات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی توصیه کرد: از آنجاییکه طی یکی دو ماه دیگر پیازهای بخش جنوبی کشور وارد بازار می گردد به کشاورزان توصیه می گردد تا آن موقع پیازهای فراوریی را از انبار خارج تا هم بازارهای صادراتی آن از دست نرود و هم اینکه قیمت داخلی آن ریزش پیدا نکند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1464

به "کشت پیازقرمز برای بازارهای خارجی در خراسان شمالی شرط دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشت پیازقرمز برای بازارهای خارجی در خراسان شمالی شرط دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید