کشورهای پیشرو در واکسیناسیون علیه کرونا، امارات مقام نخست دنیا

به گزارش مجله کالارنا، خبرگزاری خبرنگاران-نشریه بلومبرگ اسامی کشورهایی را که بیشترین واکسیناسیون علیه ویروس کرونا را داشته اند را گفت.

کشورهای پیشرو در واکسیناسیون علیه کرونا، امارات مقام نخست دنیا

با تور دبی ارزان در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، امارات متحده عربی از نظر تعداد افراد واکسینه شده علیه ویروس کرونا، در مقام نخست جهان قرار گرفته است.

در این ارزیابی، واکسن هایی در نظر گرفته شده است که احتیاج به تزریق دو دوز دارند. طبق گزارش بلومبرگ، 15.5 میلیون واکسیناسیون در امارات متحده عربی اجرا شده است، 72.3 درصد از ساکنان این کشور واکسینه شده اند.

مقام دوم به جمهوری سیشل اختصاص یافت که این رقم 71.7٪ بود. حدود 100 هزار نفر در این منطقه واکسینه شده اند و بحرین در صندلی سوم قرار گرفته است (2.07 میلیون واکسیناسیون، 69.7 درصد از ساکنان(

بلومبرگ تأکید می نماید، علی رغم این واقعیت که امارات متحده عربی در واکسیناسیون مردم پیشتاز شده است، تعداد زیادی از موارد COVID-19 در آنجا ثبت شده است. از ماه مارس، روزانه حدود 2 هزار مورد در این کشور تأیید شده است.

هفته گذشته، ایالات متحده با اشاره به سطح بسیار بالای ویروس کرونا، از شهروندان خواست که به امارات متحده عربی سفر ننمایند. عربستان سعودی هم به طور موقت، سفر به این کشور را ممنوع نموده است. همچمین انگلستان از ابتدای امسال امارات متحده عربی را در لیست قرمز خود قرار داده است.

تزریق بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا در چین

اطلاعات منتشر شده نشان می دهد که تا کنون بیش از یک میلیارد دوز واکسن کرونا در کشور چین تزریق شده است.

یک میلیارد و 10 میلیون و 489 هزار دوز واکسن کرونا به مردم در سراسر کشور چین تزریق شده است، البته تا کنون اعلام نشده است که چه تعداد از افراد این کشور واکسینه شده اند و در برابر بیماری کووید -19 ایمن هستند، اما گزارشات منتشر شده نشان می دهد که کشور چین میخواهد تا سرانجام ماه ژوئن 40 درصد از افراد جامعه خود را واکسینه کند. شیوع گسترده ویروس جهش یافته نوع دلتا در این کشور باعث شد افراد زیادی برای واکسیناسیون اقدام نمایند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) مجوز استفاده اضطراری از واکسن سینوفارم را در ماه مه و استفاده از واکسن سینواک را در ماه ژوئن صادر کرد. کشور چین هم واکسن های خود را به کشورهای سراسر جهان مانند برزیل، مالزی و امارات متحده عربی ارسال نموده است. با این وجود مقامات بهداشتی اروپا و آمریکا استفاده اضطراری از هیچ کدام از واکسن های چینی را مورد تأیید قرار نداده اند.

نتایج آنالیز های صورت گرفته نشان می دهد که مقدار تأثیرگذاری واکسن های کرونای چینی کمتر از واکسن های فایزر و مدرنا است. نتایج یک مطالعه صورت گرفته بر 10 میلیون نفر در ماه آوریل تعیین کرد که واکسن سینوواک قادر است مقدار مرگ و میر را 80 درصد کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1781

به "کشورهای پیشرو در واکسیناسیون علیه کرونا، امارات مقام نخست دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای پیشرو در واکسیناسیون علیه کرونا، امارات مقام نخست دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید