52 درصد معاملات مسکن تهران در محله های بورسی صورت می گیرد

به گزارش مجله کالارنا، داود خلجستانی مدیرکل حقوقی بانک عامل بخش مسکن گفت: 52 درصد معاملات مسکن شهر تهران تنها در 17 محله از 320 محله پایتخت انجام می گردد.

52 درصد معاملات مسکن تهران در محله های بورسی صورت می گیرد

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از بانک عامل بخش مسکن، داود خلجستانی در همایش مدیران ارشد این بانک با اشاره به کوشش های اداره کل حقوقی این بانک برای پیشگیری از ایجاد مطالبات مشارکت مدنی بخش مسکن گفت: در تهران 320 محله وجود دارد و 52 درصد معاملات فقط در 17 محله انجام می گردد.

وی با بیان اینکه این 17 محله جز محلات بورسی و پررونق تهران در تمامی فصول تلقی می گردد، گفت: در آمار معاملات مسکن در تهران باید آمار این 17 محله را از سایر محلات جدا کرد.

مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن، با تاکید بر اینکه میانگین قیمت و معاملات 17 محله پایتخت نباید با سایر محلات مقایسه گردد، اضافه کرد: در بقیه کشور نیز به همین گونه است به این ترتیب که در هر شهری یکسری محلات بورسی وجود دارد که باید جداگانه آنالیز شوند.

خلجستانی با بیان اینکه سرمایه گذاری در محلات بورسی حتی در اوج رکود، مثبت ارزیابی می گردد، ادامه داد: افرادی که در محلات بورسی در بخش مسکن سرمایه گذاری می نمایند برای این واحد ها خریدار پیدا می نمایند، اما اغلب افرادی که در محلات غیر بورسی سرمایه گذاری می نمایند، باید به دنبال خریدار بگردند.

وی اضافه کرد: 50 درصد افرادی که در بخش مسکن با هدف سرمایه گذاری ورود کردند و با مشکل روبرو شدند، یا محله خود را به درستی انتخاب نکردند یا در محلات غیر بورسی سرمایه گذاری کردند.

این مقام مسؤول در بانک مسکن ادامه داد: همچنین 50 درصد مابقی که در بخش مسکن سرمایه گذاری نموده اند و با مشکل روبرو شده اند، مساحت ملک آن ها متناسب با احتیاج بازار در آن محله یا منطقه نیست. به این معنا که نوع ساخت و متراژ با احتیاج مسکن در آن منطقه مطابقت ندارد.

مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن، گفت: افرادی که وارد سرمایه گذاری در بخش مسکن می شوند باید دوگانه مکان و متراژ را درست انتخاب نمایند.

وی همچنین گفت: در کشور در محلات بورسی و پر رونق حدود 2 میلیون واحد مسکونی کمتر از تقاضای مصرفی داریم و قیمت در این مناطق نیز افزایشی است که اگر رشد قیمت متوقف گردد، این توقف ادامه دار نیست.

خلجستانی اضافه کرد: در کشور تعداد زیادی واحد مسکونی در مناطق غیر بورسی و با مساحت عظیم ساخته شده که متقاضی برای آن ها وجود ندارد و به سختی به فروش می رسند. ضمن اینکه برای فروش این واحد ها در زمان کوتاه مالک و سرمایه گذار باید واحد خود را 20 تا 30 درصد زیر قیمت عرضه کند.

مدیر امور حقوقی و وصول مطالبات بانک مسکن تاکید نمود: سرمایه گذاری و اعطای تسهیلات جهت احداث واحد مسکونی در مناطق غیر بورسی و عظیم متراژ، منفی ارزیابی می گردد و توصیه اکید بر عدم پرداخت تسهیلات مشارکت در این مناطق است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در فراوری مسکن در مناطق بورسی تهران و کشور، مثبت ارزیابی می گردد مشروط بر اینکه متراژ آن متناسب با احتیاج بازار و تقاضای مصرفی باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1063

به "52 درصد معاملات مسکن تهران در محله های بورسی صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "52 درصد معاملات مسکن تهران در محله های بورسی صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید