بودجه 12 هزار میلیارد تومانی سطح یک پزشک خانواده، امضای تفاهم نامه مجلس و سازمان برنامه برای تامین اعتبار پزشک خانواده

به گزارش مجله کالارنا، معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در سطح دو و سه حوزه بیمارستانی حدود 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه و اجرای هرچه بهتر طرح پزشک خانواده احتیاج است.

بودجه 12 هزار میلیارد تومانی سطح یک پزشک خانواده، امضای تفاهم نامه مجلس و سازمان برنامه برای تامین اعتبار پزشک خانواده

کمال حیدری گفت: بودجه سطح یک پزشک خانواده 12 هزار میلیارد تومان و برای سطح دو و سه حوزه بیمارستانی حدود 20 هزار میلیارد تومان، برای توسعه و اجرای هرچه بهتر این طرح احتیاج است.

او گفت: جلساتی با مجلس و سازمان برنامه و بودجه برای اجرای طرح پزشک خانواده برگزار شده است و تفاهم نامه ای در راستای تامین بودجه این طرح تا سال آینده امضا شده است. اگر بودجه اجرای طرح پزشک خانواده سال جاری تامین گردد و اختصاص یابد؛ وزارت بهداشت آمادگی دارد تا این طرح را همین سال اجرا کند.

او اضافه کرد: نظام ارجاع در پزشک خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که برای سطح دو و سه معاونت درمان برنامه ریزی خود را انجام داده است.

او گفت: پزشک خانواده یکی از اولویت های وزارت بهداشت است. حدود یک سال است که جلسات کارشناسی این طرح برگزار شده اند. قبلا در دو استان مازندران و فارس نیز به صورت پایلوت با موفقیت اجرا شده است.

خبرنگاران علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 مهر 1401 بروزرسانی: 25 مهر 1401 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2218

به "بودجه 12 هزار میلیارد تومانی سطح یک پزشک خانواده، امضای تفاهم نامه مجلس و سازمان برنامه برای تامین اعتبار پزشک خانواده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه 12 هزار میلیارد تومانی سطح یک پزشک خانواده، امضای تفاهم نامه مجلس و سازمان برنامه برای تامین اعتبار پزشک خانواده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید