تاکید تاجیکستان و افغانستان بر توسعه همکاری های دو جانبه

به گزارش مجله کالارنا، در ملاقات رئیس جمهور تاجیکستان با رئیس مجلس افغانستان بر ضرورت توسعه همکاری های دوجانبه تاکید شد.

تاکید تاجیکستان و افغانستان بر توسعه همکاری های دو جانبه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، در دیدار امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با میر رحمان رحمانی رئیس مجلس افغانستان بر ضرورت توسعه همکاری های دوجانبه تاکید شد.

طرفین در این دیدار در خصوص همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف مجلسی، سیاسی، امنیتی، مالی، تجاری، علمی و فرهنگی گفت و گو کردند.

رحمان و رحمانی بعلاوه در خصوص شرایط فعلی سیاسی و نظامی افغانستان و منظره تحولات آن گفتگو و همکاری های عملی امنیتی بین دوشنبه و کابل را مهم ارزیابی کردند.

دو طرف بعلاوه مبارزه علیه گروه های تروریستی و قاچاق مواد مخدر را مهم دانستند.

رئیس جمهور تاجیکستان گفت که کشورش نه تنها به لحاظ جغرافیایی بلکه از لحاظ ارزش های مشترک همواره در کنار مردم افغانستان خواهند بود.

وی تاکید نمود که تاجیکستان از اقدامات دولت و مردم کشور دوست، هم زبان و هم فرهنگ افغانستان در جهت استقرار صلح و ثبات و بازسازی کشورشان پشتیبانی خواهد نمود.

رئیس جمهور تاجیکستان و رئیس مجلس افغانستان در خصوص توسعه روابط در زمینه های مختلف و به خصوص انرژی، زیربنایی و ایجاد دهلیزهای تازه حمل و نقلی بین دو کشور گفتگو کردند.

قابل ذکر است که رئیس مجلس افغانستان که به اسم ناظر جهت شرکت در نشست مجمع مجلسی سازمان پیمان امنیت جمعی وارد تاجیکستان شده است، بعلاوه با رستم امامعلی رئیس مجلس ملی تاجیکستان دیدار کرد.

ضمن این دیدار موضوعات مربوط به توسعه همکاری های مجلسی و بعلاوه تعاملات در عرصه های مختلف روابط دوجانبه مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

گفته شد که ثبات و امنیت افغانستان در امر تامین صلح و ثبات منطقه ای از اهمیت بالایی برخوردار است.

دو طرف بر ضرورت شناسایی زمینه های تازه تعمیق همکاری های دوجانبه و بعلاوه تعاملات چندجانبه در چارچوب سازمان های بین المللی و منطقه ای و مجمع مجلسی سازمان پیمان امنیت جمعی تاکید نمودند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1802

به "تاکید تاجیکستان و افغانستان بر توسعه همکاری های دو جانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید تاجیکستان و افغانستان بر توسعه همکاری های دو جانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید