طرز تهیه 4 مدل دسر با بستنی و شیر خوشمزه کافی شاپی

به گزارش مجله کالارنا، دسر با بستنی و شیر چی درست کنم؟ شما با مواد ساده ای مثل بستنی و شیر، می توانید را درست کنید. در همه جای جهان دسر با شیر و بستنی یکی از محبوب ترین انواع دسر است، چون معمولا این دسرها بافت نرم و غلیظی دارند، در عین حال مقوی و خوشمزه هم هستند و بسیاری افراد طعم آنها را می پسندند. در این مقاله از در به طرز تهیه 4 مدل دسر با بستنی و شیر می پردازیم.

طرز تهیه 4 مدل دسر با بستنی و شیر خوشمزه کافی شاپی

1- طرز تهیه دسر با بستنی و شیر

زمان آماده سازی دسر شیر و بستنی ساده: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر شیر و بستنی ساده یخچالی

بستنی وانیلی: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

شیر:1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

خرما: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

موز خرد شده: 1 عدد

جوز هندی: 1/4 قاشق چای خوری

وانیل: 1/4 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه دسر با شیر و بستنی ساده

این دسر ساده یخچالی با شیر و بستنی یکی از دسرهای مقوی و خوشمزه است که حتی می توانید در ماه رمضان هم برای بازیابی انرژی، تهیه و میل کنید. دسر بستنی با خرما و شیر حتی برای عصرانه هم مناسب است. برای مشاهده مراحل تهیه این دسر، دستورالعمل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد را آماده کنید

در ابتدا، هسته های خرما را جدا کنید. را از فریزر بیرون بگذارید تا کمی نرم گردد. سپس در یک قابلمه مناسب، شیر را بریزید و روی حرارت میانه قرار دهید تا گرم گردد. بهتر است از شیر پرچرب بهره ببرید تا بافت دسر شما غلیظ گردد.

برای خرید، و می توانید به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

مرحله دوم: خرماها را اضافه کنید

بعد از اینکه شیر آغاز به جوشیدن کرد، خرماهای هسته گرفته شده را به شیر در حال جوشیدن اضافه کنید و حرارت را پایین بیاورید تا خرماها نرم شده و در شیر حل شوند. حدود 30 دقیقه صبر کنید تا مخلوط شما آماده گردد. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا شیر و خرما خنک شوند.

مرحله سوم: بقیه مواد را اضافه کنید

در این مرحله از طرز تهیه دسر بستنی و شیر موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای خرد کنید و در مخلوط کن بریزید. وانیل، جوز هندی، بستنی و مخلوط شیر و خرمای جوشیده و آماده شده را هم به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید.

مواد را به مدت 2 تا 3 دقیقه بزنید تا کاملا ترکیب و یکدست شوند. سپس دسر خود را در لیوان مناسب ریخته و آن را سرو کنید. می توانید قبل از سرو، برای چند دقیقه دسر را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد گردد و بعد میل کنید.

2- طرز تهیه دسر بستنی و شیر با توت فرنگی

زمان آماده سازی مواد: 30 دقیقه

زمان آماده سازی دسر شیر و بستنی و توت فرنگی: 8 ساعت

مواد لازم برای تهیه دسر شیر و بستنی وانیلی

شیر: 3 لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی وانیلی یا زعفرانی: 3 اسکوپ

شکر: 5 قاشق غذاخوری

توت فرنگی خرد شده: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

خامه: 200 گرم

ژلاتین: 3 قاشق غذاخوری

آب سرد: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و شیر

برای دستور دسر با شیر و بستنی، باید مواد دسر را با هم میکس کنید. ژلاتین را آماده نموده و همه مواد را با هم میکس کنید تا یکدست گردد. سپس مواد را در قالب بریزید و اجازه دهید ببندد. برای مشاهده جزییات تهیه این دسر خوشمزه و ساده، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: ژلاتین را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه دسر با شیر و بستنی، ژلاتین را با آب سرد در یک لیوان بریزید و روی حرارت بخار آب قرار دهید تا به ، دانه های ژلاتین حل شده و محلول شفاف گردد. حدود 10 دقیقه صبر کنید تا ژلاتین آماده گردد. می توانید این محلول را به مدت یک دقیقه در مایکروفر با دمای 100 درجه بگذارید.

مرحله دوم: مواد را میکس کنید

در مخلوط کن، شیر، شسته و خرد شده و شکر را بریزید و با هم بزنید تا کاملا پوره و مخلوط شوند. سپس خامه، بستنی و ژلاتین آماده و سرد شده را اضافه کنید. مواد را دوباره بزنید تا یکدست شوند. برای خرید و می توانید از فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی اقدام کنید.

مرحله سوم: مواد دسر را در قالب بریزید

در یک قالب سیلیکونی، مایه دسر را بریزید و قالب را به مدت 8 ساعت در یخچال یا به مدت 5 ساعت در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و سفت گردد. سپس دسر را از قالب خارج نموده و آن را سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چند مدل دسر با بستنی و بیسکویت

3- طرز تهیه دسر بستنی با شیر، بستنی و انبه

زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر با بستنی و انبه

انبه: 2 عدد رسیده با سایز میانه

موز: 1 عدد میانه

شیر: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

شکر: 1 قاشق غذاخوری

بستنی وانیلی: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر یخ یا تکه های یخ: به اندازه دلخواه

مراحل طرز تهیه دسر با بستنی و شیر

این دسر خوشمزه، سریع و آسان، در مدت کمی درست می گردد و نیازی به ماندن در یخچال و بسته شدن ندارد. دسر را بلافاصله بعد از آماده شدن می توانید سرو کنید. برای تهیه این دسر خوشمزه و مقوی با بستنی وانیلی، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: میوه ها را آماده کنید

برای درست کردن این دسر خوشمزه با شیر و بستنی، پوست موز را بگیرید و آن را به صورت حلقه ای خرد کنید. انبه ها را هم بشویید و پوست و هسته آن را از مغز انبه جدا کنید. انبه ها را خرد کنید. ، تکه های ، شیر، بستنی و شکر را در مخلوط کن بریزید و بزنید تا کاملا یکدست گردد.

مرحله دوم: دسر را سرو کنید

بعد از آماده شدن دسر با بستنی، انبه و شیر، آن را در لیوان بریزید و تکه های یخ یا پودر یخ را هم به آن بیفزایید. چند تکه موز و انبه را برای تزیین روی دسر قرار دهید و دسر را به صورت سرد سرو و میل کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع بستنی در طعم های مختلف

4- دسر میلک شیک با موز

زمان آماده سازی دسر شیر و بستنی با موز: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه دسر بستنی با شیر و موز

شیر: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی وانیلی یا شکلاتی: 5 اسکوپ

موز: 1 عدد

پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری

بیسکویت اورئو یا شکلاتی: 3 عدد

سس شکلات: 3 قاشق غذاخوری

مراحل طرز تهیه دسر بستنی با شیر و موز

برای درست کردن این دسر، کافی است مواد دسر را با هم میکس کنید. سپس بیسکوییت را خرد کنید و همراه با سس شکلات، به دسر بیفزایید. برای مشاهده جزییات تهیه دسر، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد را با هم مخلوط کنید

در ابتدا، موز را به صورت حلقه ای خرد نموده و با پودر کاکائو، 2 قاشق سس شکلات، بستنی و شیر در مخلوط کن بریزید و به مدت 3 دقیقه بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. و را می توانید از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

مرحله دوم: دسر را سرو کنید

بیسکوییت را با گوشتکوب له کنید. میلک شیک را در لیوان بریزید و روی آن را بیسکوییت خرد شده بپاشید. مواد را هم بزنید و در آخر یک قاشق به جامانده از سس شکلات را بریزید. دسر را سرد سرو کنید.

سوالات متداول

دسر بستنی و شیر را با چه چیزهایی تزیین کنیم؟

برای تزیین دسر بستنی با شیر، می توانید از شکلات چیپسی، شکلات تخته ای رنده شده، انواع مغزها، سس کارامل، بیسکویت، نوتلا و … بهره ببرید. برای خرید و انواع می توانید به روش تلفنی، حضوری یا اینترنتی از فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

از چه بستنی برای تهیه دسر با بستنی و شیر استفاده کنیم؟

می توانید انواع بستنی ها با طعم ها و رنگ های مختلف را در دستور این دسرها بهره ببرید. بستنی وانیلی، بستنی زعفرانی، بستنی شکلاتی، بستنی کاکائویی، بستنی میوه ای و … برای درست کردن دسر با بستنی مناسب هستند.

منبع: افق کوروش
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 2303

به "طرز تهیه 4 مدل دسر با بستنی و شیر خوشمزه کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه 4 مدل دسر با بستنی و شیر خوشمزه کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید