عراقچی: مطمئن نیستم که مذاکرات وین در این دور به نتیجه برسد

به گزارش مجله کالارنا، معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در گفتگوهای احیای برجام در وین گفت که شخصاً درباره اینکه مذاکرات در همین دور به نتیجه برسد، اطمینان ندارد.

عراقچی: مطمئن نیستم که مذاکرات وین در این دور به نتیجه برسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه اعلام نمود که شخصاً مطمئن نیست که مذاکرات وین پیرامون احیای برجام در همین دور به نتیجه برسد.

عراقچی در مورد فرایند مذاکرات و بعضی اظهارات مبنی بر اینکه این دور از مذاکرات وین احتمالاً دور انتهای مذاکرات خواهد بود، توضیح داد: تا به امروز راستا خوبی در مذاکرات طی شده است، اما درباره اینکه آیا بتوانیم در این دوره از مذاکرات به جمع بندی برسیم، شخصاً مطمئن نیستم.

وی ادامه داد: ما به کوشش خود ادامه می دهیم. ممکن است که لازم گردد هیئت های مذاکره نماینده بار دیگر برای مشورت های بیشتر به کشورهای خود مراجعه نمایند. هنوز در این مورد تصمیم قطعی نگرفته ایم. ظرف دو یا سه روز آینده ما کار را ادامه خواهیم داد.

محورهای مهم اظهارات عراقچی به توضیح زیر است:

-تقریبا یک هفته است که مذاکرات را در وین دنبال می کنیم. مذاکرات پیچیدگی های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم.

-پیشرفت های خوبی تا الان داشتیم و راستا خوبی را طی کردیم، الان در نقطه ای هستیم که به اختلافاتی بارزی که وجود دارد، می پردازیم.

-متن ها تهیه شده و مقدار زیادی متن های ما آماده است، ولی چند مورد اختلافی کماکان در دست آنالیز است.جلسات فشرده ای را این روزها برگزار کردیم و امروز یک جلسه سه جانبه ای را با روسیه و چین داشتم و هماهنگی های خوبی بین ما و روسیه و چین وجود دارد.

-جلسه ای هم با سه کشور اروپایی به صورت چهارجانبه داشتم و جلسات کارشناسی نیز برگزار گردید.

-به نظر من راستا خوبی تا الان طی شده است. این که آیا در این دور از مذاکرات بتوانیم به جمع بندی برسیم، شخصا مطمئن نیستم.

-به کوشش خود ادامه می دهیم. ممکن است لازم باشد یک بار دیگر هیأت ها برای مشورت های بیشتر به پایتخت ها مراجعه نمایند، هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفتیم. ظرف دو سه روز آینده کار را ادامه خواهیم داد، یا به جمع بندی خواهیم رسید که چگونه رفتار کنیم.

-شخصا مطمئن نیستم که مذاکرات در این دور، به انتها برسد.

-معمول کار ما این است که همواره با یک جلسه کمیسیون مشترک کار را آغاز می کنیم و با یک جلسه کمیسیون مشترک جمع بندی نموده و سرانجام می دهیم. بحث ها و مذاکرات اصلی در جلسات دوجانبه، سه جانبه و چندجانبه صورت می گیرد و عنداللزوم در همه سطوح با هم دیدار داریم و صحبت می کنیم ولی طبیعتا هر زمان قرار باشد به این دور از مذاکرات سرانجام داده گردد، به وسیله یک جلسه جمع بندی کمیسیون مشترک خواهد بود.

-هنوز زود است که قضاوت کنیم در چه زمانی و مقطعی به این نقطه خواهیم رسید. کوشش برای این که هر چه سریع تر به جمع بندی نهایی برسیم، از نظر ما ادامه دارد و باید ببینیم چه خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 تیر 1400 بروزرسانی: 9 تیر 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1742

به "عراقچی: مطمئن نیستم که مذاکرات وین در این دور به نتیجه برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقچی: مطمئن نیستم که مذاکرات وین در این دور به نتیجه برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید