واشنگتن پست: ایران و آمریکا به سمت بازگشت همزمان به برجام می فرایند

به گزارش مجله کالارنا، به گزارش خبرنگاران، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین آنطور که میخائیل اولیانوف نماینده روسیه می گوید، وارد مرحله تهیه پیش نویس شده که نوعی پیشرفت محسوب می گردد حال آنکه در این میان، روزنامه واشنگتن پست مدعی شد که ایران و آمریکا در حال حرکت به سمت برداشتن گام های همزمان و متوالی برای بازگشت به برجام هستند.

واشنگتن پست: ایران و آمریکا به سمت بازگشت همزمان به برجام می فرایند

این در حالی است که سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران که ریاست هیات مذاکره کننده این کشور را در وین بر عهده دارد، با رد چنین ادعاهایی می گوید: جمهوری اسلامی ایران تنها در مورد گام نهایی به منظور برطرف تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران مصاحبه می نماید و شایعاتی نظیر طرح های گام به گام یا توافق موقت، بی پایه و اساس است.

در روز دوشنبه نیز، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران بار دیگر تاکید نمود که پیش از هر چیز، این آمریکا است که باید به اجرای تعهداتش بازگردد و اقدام متقابل از سوی ایران بعد از راستی آزمایی وعده های آمریکا انجام می گردد.

در هر حال، آنگونه که جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید، روز گذشته، مصاحبهها از موضوعات عمومی به سمت جزئیات رویه ای- نظیر چگونگی برطرف تحریم ها و پایبندی به توافق هسته ای- حرکت نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1668

به "واشنگتن پست: ایران و آمریکا به سمت بازگشت همزمان به برجام می فرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن پست: ایران و آمریکا به سمت بازگشت همزمان به برجام می فرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید