مسکو: تحرکات ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را زیرنظر داریم

به گزارش مجله کالارنا، وزارت دفاع روسیه روز شنبه خبر داد که تحرکات ناوشکن آمریکایی مجهز به موشک را در دریای سیاه زیر نظر دارد.

مسکو: تحرکات ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را زیرنظر داریم

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزارت دفاع روسیه روز شنبه گفت که این کشور تحرکات ناوشکن آمریکایی USS Ross را که مجهز به موشک بوده زیر نظر دارد.

بر اساس گزارش ها این ناوشکن روز شنبه وارد آب های دریای سیاه شده تا در رزمایش چند ملیتی در این منطقه مشارکت کند.

مرکز ملی دفاع اتحاد روسیه وابسته به وزارت دفاع این کشور در بیانیه ای نام کرد: ناوگان نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه زیرنظر گرفتن تحرکات ناوشکن آمریکایی را که مجهز به موشک بوده زیر نظر گرفته است. این ناوشکن روز 29 ژوئن وارد آب های دریای سیاه شده است.

نیروی دریایی آمریکا هم روز شنبه گفت که ناوشکن USS Ross روز شنبه با هدف شرکت در رزمایش های نظامی چند ملیتی با نام See Breeze 2021 وارد دریای سیاه شده است.

این رزمایش نظامی بین روزهای 28 ژوئن تا 10 جولای در دریای سیاه و با مشارکت 32 کشور برگزار خواهد شد.

در این رزمایش بزرگ، 32 کشتی، 40 هواپیما و 5 هزار نظامی حضور خواهند یافت.

حضور این ناو در دریای سیاه در حالی صورت می گیرد که رسانه های بین المللی بعداز ظهر چهارشنبه گزارش دادند یک ناو روسیه ای برای بیرون راندن این ناو جنگی انگلیسی از آب های سرزمینی روسیه در نزدیکی شبه جزیره کریمه مجبور به شلیک اخطار شده است. از سوی دیگر یک جنگنده روسی راستا حرکت این ناو انگلیسی را بمباران کرد.

بعد از جنگ سرد این نخستین بار است که روسیه برای جلوگیری از پیشروی یک کشتی جنگی ناتو گلوله جنگی شلیک می کند.

با این حال بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز پنجشنبه در دفاع از این اقدام متجاوزانه گفت از آنجا که این کشور الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسد معتقد است ناوشکن انگلیسی وارد حریم آبی روسیه نشده بود.

جانسون در جلسه مجلس انگلیس مدعی شد: فکر می کنم استفاده از آب های بین المللی اقدامی کاملاً درست بود. نکته مهم این است که ما الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نمی شناسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1824

به "مسکو: تحرکات ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را زیرنظر داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: تحرکات ناوشکن آمریکایی در دریای سیاه را زیرنظر داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید