میزان افزایش پایه حقوق و حق مسکن کارگران اعلام شد

به گزارش مجله کالارنا، پایان میزان قطعی افزایش پایه حقوق کارگران تعیین و بر میزان حق مسکن کارگران افزوده شد.

میزان افزایش پایه حقوق و حق مسکن کارگران اعلام شد

جهت دریافت خدمات آلاچیق چوبی مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دویست و نود و دومین نشست شورای عالی کار که از ساعت 16 روز شنبه 17 خرداد با موضوع مشخص حق مسکن کارگران و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان کارفرمایی و کارگری در وزارت کار شروع شده بود، پس از ساعت ها مذاکره با تصویب افزایش 200 هزار تومانی حق مسکن سرانجام یافت.

در این نشست نمایندگان گروه کارگری علاوه بر افزایش حق مسکن، بر لزوم اجرای ماده 41 قانون کار و افزایش حداقل دستمزد سال 99 تاکید کردند که در نهایت شورای عالی کار با افزایش حق مسکن کارگران به 300 هزار تومان موافقت کرد.

بر این اساس پایه حقوق کارگران در امسال تغییر کرد و به 26 درصد رسید.

از دیگر مصوبات جلسه کاهش 75 هزار تومانی پایه سنواتی کارگران بود که به ازای آن پنج درصد به پایه حقوق اضافه شد که در حقیقت پایه کارگردان حداقل بگیر در امسال 26 درصد افزایش یافت.

یاری هزینه مسکن کارگران پیش از این 100 هزار تومان بود که در جلسه شورای عالی کار به 300 هزار تومان افزایش یافت.

با توجه به آنکه حق مسکن تنها آیتم بسته مزد کارگران است که برای اجرا باید از تصویب هیات وزیران بگذرد، در صورتی که مصوبه شورای عالی کار در هیات دولت تصویب گردد، از ابتدای فروردین ماه امسال در فیش حقوقی کارگران اعمال خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 1075

به "میزان افزایش پایه حقوق و حق مسکن کارگران اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان افزایش پایه حقوق و حق مسکن کارگران اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید