کاهش سفرهای ریلی به مشهد

به گزارش مجله کالارنا، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: مسافران وروردی و خروجی در جهت ریلی مشهد 10 درصد کاهش داشته است.

کاهش سفرهای ریلی به مشهد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور تابستانی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش از ، مصطفی نصیری مدیرکل راه آهن خراسان گفت: تعداد مسافران وروردی و خروجی در جهت ریلی مشهد از روزانه 38 هزار نفر طی هفته گذشته به روزانه حدود 30 هزار نفر در روز های اخیر کاهش یافته است.

او اضافه کرد: به عنوان مثال پیش از این روزانه سه قطار مسافربری با مجموع هزار و 200 مسافر از قم وارد مشهد می شد که این تعداد در کل هفته گذشته چهار قطار بوده است.

وی در باره اقدامات این اداره کل در راستای مقابله با شیوع کرونا در ایستگاه راه آهن مشهد گفت: تا به امروز دستورالعمل خاصی برای پایش سلامت یا آنالیز مسافران قطار شهر هایی نظیر قم و گیلان ابلاغ نشده است و کاهش قطار ها نیز به خاطر کاهش تعداد مسافر بوده است.

وی گفت: بعد از هر سفر، سالن قطار، داخل کوپه ها و بویژه دستگیره ها و مکان هایی که در معرض تماس دست مسافران قرار دارند با مواد ضد عفونی کننده گندزدایی می گردد.

نصیری به تداوم استفاده از روبالشی یکبار مصرف و ملحفه های شسته شده در قطار ها اشاره نمود و اضافه کرد: مسافرانی که علائم خاص بیماری داشته باشند توسط مهمانداران در یک کوپه خالی میزبانی شده و به محض رسیدن به ایستگاه بین راهی یا مقصد، توسط عوامل اورژانس و پزشکی محلی مورد معاینه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: برای مقابله با کرونا و پیشگیری از انتشار ویروس آن دوره های آموزشی برای مهمانداران و مسوولان قطار ها برگزار شده است.

در حال حاضر شمار ایستگاه های اداره کل راه آهن خراسان 23 ایستگاه است و روزانه حدود 30 هزار مسافر در جهت مشهد به 31 شهر و مرکز استان جابه جا می شوند.

ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kalarena.ir شناسه مطلب: 782

به "کاهش سفرهای ریلی به مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش سفرهای ریلی به مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید